Rumsbokning och pop up-ruta i Outlook
Det finns sedan igår två problem med rumsbokning i Outlook. Båda beror på att rummen flyttats över till Microsoft 365, medan ni som bokar rummen fortfarande ligger kvar på våra lokala servrar. Vi ber om ursäkt för de problem detta orsakar, och presenterar här enkla lösningar.
Behörighetsstyrda rum/utrustning
Det går inte längre att boka behörighetsstyrda rum som till exempel de säkra mötesrummen via Outlook.
Vi rekommenderar att ni istället bokar behörighetsstyrda rum direkt via skärmarna utanför rummen.
Pop up-rutan som frågar efter inloggningsuppgifter
Denna ruta dyker framför allt upp när du använder kalendern i Outlook. Du behöver inte fylla i några uppgifter utan kan enkelt bli av med rutan genom att klicka på krysset i övre högra hörnet.
Vi som sitter på Östergatan 8 kan varken boka besöksrum eller våra bilar.
Vi har tyvärr inga skärmar vid våra rum, får skriva ut lösblad i Outlook en till rummen!
Bilar och cyklar får vi gissa oss fram!
Vi hoppas på en lösning inom kort!
Ha en trevlig helg!!!
Jag som Utgår från Marieholm, men även har vissa uppdrag på Östergatan kan inte boka rum, vare sig på skärm eller via lösblad på dörrar. Mitt arbete med klienter blir försvårat eftersom jag inte kan se om det finns ett ledigt rum på en viss tid.
Vad är tidsplanen? Dvs när kommer vi kunna boka lokal igen? Vi är många som behöver boka lokaler i andra delar av kommunen än där våra kontor är.
Nu har jag tryckt bort pop-up rutan ”enkelt” ca 20 gånger de senaste timmarna. Och Outlook fungerar sådär… Hur länge är det tänkt att det ska vara så här?
Enkla lösningar? Ska ni inte lösa grundproblemet istället?