-
Löneenheten ingen telefontid 21 maj pga utbildning
Portalen – gemensamPå grund av utbildning kommer samtal inte kunna besvaras av löneenheten 21/5. Mejla lon@eslov.se eller ring nästkommande arbetsdag.
Varaktighet: 2024-05-21 00:00 till 2024-05-21 00:00
Publicerad: 2024-05-16 10:37 -
Störningar i det trådlösa nätet/wifi kan förekomma den 21 maj
Portalen – gemensamDet beror på en autentiseringstjänst som ska uppdateras. Störningarna kan förekomma till och från under dagen. Om du upplever problem och har möjlighet så använd nätverkskabel alternativt dela surf på mobilen. Vill du veta mer? Välkommen att höra av dig till Servicedesk! Servicedesk@eslov.se 0413-628 88
Publicerad: 2024-05-03 13:52 -
Pop up-ruta i Outlook
Portalen – gemensamDenna ruta dyker framför allt upp när du använder kalendern i Outlook. Du behöver inte fylla i några uppgifter utan kan enkelt bli av med rutan genom att klicka på krysset i övre högra hörnet. Vi har sett att problemet dyker upp mindre ofta om man avmarkerar eventuella extra kalendrar som man brukar ha öppna. Orsaken till problemet är att rummen flyttats över till Microsoft 365, medan användarna som bokar rummen fortfarande ligger kvar på våra lokala servrar. Vi ber om ursäkt för de problem detta orsakar. Detta problem kommer att kvarstå tills alla är migrerade (överflyttade) till Microsoft 365 vilket beräknas vara klart under senhösten.
Publicerad: 2024-05-03 13:35 -
Behörighetsstyrda rum/utrustning
Portalen – gemensamDet går inte att boka behörighetsstyrda rum som till exempel de säkra mötesrummen via Outlook. Vi rekommenderar att ni istället bokar behörighetsstyrda rum direkt via skärmarna utanför rummen. Du som arbetar långt från dessa rum/skärmar kanske kan be en kollega som sitter närmare att göra bokningen åt dig? Problemet beror på att rummen flyttats över till Microsoft 365, medan ni som bokar rummen fortfarande ligger kvar på våra lokala servrar. Vi ber om ursäkt för de problem detta orsakar.
Publicerad: 2024-05-03 13:33 -
Gamla skrivarservrar har stängts
Portalen – gemensamDet innebär att det inte går att skicka utskrifter till OKI, Toshiba och HP-skrivare. Skrivarkön som gäller Ricohskrivare heter Eslöv_Skrivare. Vi rekommenderar att du gör den till standardskrivare – så här: Klicka på Startknappen nere till vänster på skärmen Skriv Skrivare och skannrar Skrolla ner och avmarkera Låt Windows hantera min standardskrivare Klicka på Hantera Klicka på Använd som standard Beställning av nya skrivare Förhoppningen är att det ska gå att beställa nya skrivare i Proceedo inom det närmaste. Mer information kommer. Vill du veta mer? Välkommen att höra av dig till Servicedesk! Servicedesk@eslov.se 0413-628 88 eller till IT-tekniker Johannes Karlsson, johannes.karlsson@eslov.se, 0413-628 46.
Publicerad: 2024-04-18 16:25 -
Rumsbokning och pop up-ruta i Outlook
Portalen – gemensamDet finns sedan igår två problem med rumsbokning i Outlook. Båda beror på att rummen flyttats över till Microsoft 365, medan ni som bokar rummen fortfarande ligger kvar på våra lokala servrar. Vi ber om ursäkt för de problem detta orsakar, och presenterar här enkla lösningar. Behörighetsstyrda rum/utrustning Det går inte längre att boka behörighetsstyrda rum som till exempel de säkra mötesrummen via Outlook. Vi rekommenderar att ni istället bokar behörighetsstyrda rum direkt via skärmarna utanför rummen. Pop up-rutan som frågar efter inloggningsuppgifter Denna ruta dyker framför allt upp när du använder kalendern i Outlook. Du behöver inte fylla i några uppgifter utan kan enkelt bli av med rutan genom att klicka på krysset i övre högra hörnet.
Publicerad: 2024-03-21 11:32